marți, 7 ianuarie 2014

INCREDIBIL! Guest-post cu tigani si manele

marți, ianuarie 07, 2014 Scris de Cristina 2 comentarii

     Dandu-se textul de mai jos:

nici macar avertizarea "Ai grija ce-ti doresti ca se poate indeplini" nu-si mai are rostul. E de prisos sa mentionez ca eu ma asteptam sa primesc in scris despre contopirea omului cu natura, despre verde si "Peace& love".
     Asa ca, INCREDIBIL, SOC! Aici si DOAR AICI puteti citi un guest- post despre corturi, cu manele si tigani, dupa cum urmeaza:


"Dintotdeauna am fost intrigat de cort. De fiecare data cand auzeam de el ceva in mine tresarea. Totusi, n-am mers niciodata cu cortul. Si acum spun ca nu-mi doresc sa merg. Oare la fel as fi zis si acum 15 ani daca aveam ocazia?
Sa va zic, pe scurt, cateva chestii interesante despre cort:
1.   Este o expresie frumoasa in limba romana: ca la usa cortului. Cu ea sunt gratulati cei care stiu sa injure. E clar ca expresia are nitel iz rasist, insa mai nou este oarecum imbatranita: o folosesc doar cei mai in varsta. N-am mai auzit demult vreun tanar s-o foloseasca.
     Cortul este, intr-adevar, asociat tiganilor. Ei traiesc in cort, unii isi pun cort in casa sau in curte. Nu stiu daca mai e valabila chestia acum, dar pe vremuri multi mi-au povestit ca au cunoscut tigani care avea ditamai casa insa dormeau in cort. Oricum, atractia tiganilor pentru cort ramane.
3.     Cu toate astea, cortul atrage, intr-o masura la fel de mare, si niste “anti-tigani”, sa le zic asa: rockerii-hipsteri care o ard aiurea prin Vama de 1 mai. Ei nu asculta manele, le refuza ostentativ, insa apreciaza, dintr-un motiv care-mi scapa, cortul.
4.    Manelistii, in schimb, refuza cortul. Daca vezi 5 oameni cu cortul la mare (musai in Vama) sau la munte, ei NU asculta manele. Manelistii prefera varianta de a opri la marginea drumului, cu gratarul si muzica aferenta. Atentie insa: NU cortul. Manelistii refuza cortul.
5.   Din punctul asta de vedere, eu sunt manelist PANA LA CAPAT: nu am mers niciodata cu cortul si spun sincer ca nu ma tenteaza. Ok, la 18-19 ani poate as fi fost indeajuns de nebun incat sa accept o asemenea excursie. Insa spre norocul meu am avut prieteni indeajuns de comozi incat sa nu-mi propuna asa ceva. Serios: mie-mi place sa am un acoperis deasupra capului (nu din panza, fie el si acoperis din care picura toate cele si e plin de igrasie, dar macar e acoperis), imi place sa dorm intr-un pat de orice ar fi el, dar sa fie pat (fie el cu asternuturi jegoase pe care ti-e sila sa te asezi), iar intre mine si exterior imi doresc sa fie niste pereti (fara pretentia de a fi din vreun material ori de a avea o grosime standard; important e sa existe). Sunt eu prea pretentios daca cer asa?
6.  Intr-un mod paradoxal, limbajul meu se poate transforma, daca doresc, intr-unul de usa cortului. Nu obisnuiesc sa injur persoane (cele de fata nici atat), dar ma mai trezesc sa injur, nervos, din N motive. Nu conteaza de ce injur: de mama, de tata, de morti, de vii, de Sfinte… Ideea e ca –mi scapa uneori cate o injuratura. Si de cele mai multe ori e una total nepotrivita: acum nu multe zile mi-a scapat o injuratura de Paste cu doar cateva zile inainte de … Craciun. Nu le-am potrivit…
7.   Inca n-am gasit persoana care sa ma enerveze atat de mult incat s-o injur … alfabetic. Nu stiu daca injuratul alfabetic este precum la usa cortului ori este mai avansat un pic. Asta las pe altii sa decida.
8.  Daca tiganii isi monteaza cortul in curtea palatului (pentru a locui in el), se pare ca unii isi monteaza cortul in … sufragerie (aici si aici). Fiecare are motivele sale, insa solutia miraculoasa tot cortul este. Am auzit si eu pe cineva care are cortul in sufragerie, insa in acel caz motivele erau de natura psihica.
9.    Inchei cu un banc:
Sherlock Holmes si Dr. Watson se duc cu cortul pe munte si adorm. Cateva ore mai tarziu, Holmes il trezeste pe bunul sau prieten.
Watson, uita-te pe cer si spune-mi ce vezi.
     Watson raspunde:
     - Vad milioane de stele.
     - Si ce-ti indica acest fapt?
     Watson se gandeste o clipa.
      -Astronomic vorbind, imi indica faptul ca exista milioane de galaxii si, potential, miliarde de planete.  Astrologic vorbind, imi indica faptul ca Saturn este in Leu. Din punct de vedere temporal este aproape trei si un sfert. Teologic, este evident ca Domnul este Atotputernic si noi suntem mici si nesmnificativi. Meteorologic vorbind, se pare ca vom avea parte de o zi frumoasa maine. Ce iti indica tie acest fapt?
      Holmes ramane tacut un moment, apoi spune:
      -  Watson, idiotule, cineva ne-a furat cortul!

     Nu inchei fara sa ma prezint: Emil Calinescu sunt, blogger 3D. Ma gasiti la una dintre urmatoarele adrese: http://emilcalinescu.eu/http://minunat.eu/ ori http://emilstudentulminune.wordpress.com/. Eu v-am lasat acum. Salutari CA LA USA CORTULUI tuturor!"

2 comentarii:

  1. Nu cred ca injuratul alfabetic e precum la usa cortului avand in vedere ca multi dintre etnicii "iubitori de cort" nu stiE alfabetul. #cumarveni

    RăspundețiȘtergere
  2. Emilentule.. ai generalizat aiurea(faza cu roackerii-hispteri)... dar .. deh.. ai si tu optiunile tale :d.. mai ales aia cu a dormi intr-un pat(fie el cu asternuturi jegoase) :)))))

    RăspundețiȘtergere