marți, 29 octombrie 2013

Fostă iubită de duminică, viitoare femeie aproape perfectă și ridicolul eliberator

marți, octombrie 29, 2013 Scris de Cristina Niciun comentariu
     Titlul de față reunește, două într-unul, titlurile unor capitole din "Poveștile unei inimi", scrisă de Diana- Florina Cosmin, cu o mențiune asupra căreia revin. Mai exact, povestea 4 si povestea 9.
     Da, și eu "de când mă știu, am trăit cu frica acută de a mă face de râs". De aici, o grămadă de sisteme de protecție, autocenzuri și de cele mai multe ori, păreri de rău că nu îmi asum riscul expunerii și al comunicării mai la subiect. Și mi-ar prinde bine să urmeze și la mine o vizită la H&M, o pereche de urechi de iepuraș si râs, mult, cu poftă. Și nu neapărat ca protest sentimental, ci mai degrabă drept consemn al răzvrătirii personale. Partea următoare nu se aplică, deși nu ar strica. Work in progress, deci:"Timpul mi-a disciplinat răbdarea".




     Cartea este spumoasă, dar nu pentru că ar conține lecții de viață și iubire pentru fetele single. Este o sumă de 44 de povești și tot atâtea metafore despre iubiri falimentare, sentimente în perioada recesiunii, fructe și dragoste de sezon, strategii echitabile de contabilitate amoroasă, fluturi, porumbei și altele asemenea. Și Codruți, Matei și Mihai care, într-un algoritm duplicat și deloc original, sunt și ai mei, probabil și ai altor fete. Textul e fluid, pretextele sunt incitante și amuzante, cu trimiteri livrești, cinematografice și culturale, care creează premizele unor translatări de planuri și concluzii personale, fără valoare de truisme. E ca o discuție între fete, monopolizată de prietena mai mare, mai umblată, mai experimentată, pe care o întrerupi din când în când pentru a-ți reveni din retrospectivele personale.

     Nu am terminat de citit cartea și nici nu mă grăbesc să o înapoiez, mai ales că mi-a picat în mână într-un moment al coincidențelor care nu mă lasă să uit lucruri, mai ales când: "Iubirile noastre au mai puțin de-a face cu cine este cel de lângă noi și mai mult cu cine suntem noi când stăm la brațul lui".

     Textul are pe alocuri excese de feminism, deci, misogini din toate colțurile și fetelor single, uniți-vă și zâmbiți împreună, garantat!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu